Kişisel Markanızı Oluşturmak mı İstiyorsunuz? İşin Sırrı Var Tabii Ki…

Katıldığımız iş görüşmelerinde akılda kalmayı, iş yerinde terfi eden kişi olmayı ya da yeni bir girişimde bulunurken başarılı ve bilinir olmayı çoğumuz isteriz. İşte tam da bu noktada karşımıza “Kişisel Marka” dediğimiz kavram çıkıyor. Kişisel Marka dediğimiz şey; insanların sizi gördüğünde sizinle ilgili akıllarına gelen her şey olarak nitelendirilebilir. Kişisel markalaşma yolunda atılacak en önemli adım ise “Kişisel Farkındalık” tan geçiyor. Ben kimim? Ne istiyorum? Neyi hedefliyorum? Diğerlerinin gözünde olan algımın farkında mıyım? Güçlü yönlerim neler? Bu soruların cevabını kendimizde arayarak markalaşma sürecine başlamamız gerekiyor.

Kişisel markalaşma yolculuğunu, stratejik bir süreç olarak değerlendirmek doğru olacak. Etkilemek istediğimiz hedef kitle özelinde; imajımızı, sözel kimliğimizi, görünürlüğümüzü ve itibarımızı gözden geçirmemiz gereken stratejik bir süreçten bahsediyoruz.

Tom Peters’ın da dediği gibi “Çağımız artık kendini pazarlama çağı.” Hepimiz kendi şirketimizin pazarlama müdürüyüz ve kendi markamızı en iyi şekilde yansıtmakla yükümlüyüz. Tabii “Kişisel Marka” deyince şunu da belirtmek gerekiyor. Kişisel Markalaşma demek; ünlü ya da fenomen olmak, başkası gibi olmaya çalışmak, “mış” gibi yapmak değil. Hedefiniz ne ise o alanda bilinen ve akla gelen ilk isim olmanızdan bahsediyoruz. Yani imajınızı, görsel ve sözel kimliğinizi, görünürlüğünüzü ve itibarınızı kastediyoruz. Tabii işin sırrı, tüm bunları kendi değerlerinizle, yaşantınızla ve vizyonunuzla tutarlı olacak şekilde uygulayabilmenizde.

Kişisel markanızı nasıl oluşturursunuz?

  • Hedefinizi belirleyin
  • Kişisel SWOT analizi yapın
  • Uzman olduğunuz ve iyi yaptığınız şeyleri ortaya çıkarın
  • Daha fazla görünür olmaya çalışın
  • Network’ünüzü gözden geçirin ve yeni kişilerle tanışın
  • Sabırlı olun
  • Çok çalışın
  • Asla pes etmeyin

Kısacası; kişisel markalaşma yolculuğu, kişinin kendi gelişimi yolunda “daha iyi” olmak için yaptığı bir yatırım süreci olarak görülmeli. Yetenekli olmak, donanımlı olmak önemli, ama bunu gösterebilmek daha da önemli. Kendinizi bir marka gibi düşünmeye başladığınızda, yapmak istediklerinizi daha hızlı ve hedef odaklı bir şekilde gerçekleştirebildiğinizi göreceksiniz.,

Aşamalarını inceleyecek olursak:

1. Kendinizi bir marka olarak düşünmeye başlayın.

İnsanların sizin isminizi düşündüğünde ne ile ilişkilendirmesini isterdiniz? Uzman olarak algılandığınız bir konu ya da markanızla ilişkilendirmek istediğiniz genel özellikler var mı? Ürününüzün nasıl algılanması gerektiğini anladığınız zaman stratejik kararlar almaya başlayabilirsiniz.

Micheal Simmons’a göre güvenilirlik dijital çağın en önemli konusu. Kişisel güçlü bir marka, herhangi bir organizasyon için veya kendi başına çalışsa da şahane kazanımlar getirebilir.

2. Online olma durumunuzu inceleyin.

Mevcut durumu anlamadan kesin görüş bildirilemez. Çok kullanılan bir isminiz varsa farklılaşmak için isminize kelime eklemelisiniz. Güçlü bir marka yaratmanın yolu insanlar üzerindeki izleniminizin karşılığını verebilmektir.

3. Kişisel web sitesi oluşturun.

Kişisel web sitesine sahip olmak arama motorlarında üst sıralarda çıkmak için etkili bir yoldur. Sadece 2-3 sayfadan oluşan, CV’nizin, sosyal medya hesaplarınıza bağlantının ve kısa bir biyografinizin olması çok işinize yarayacaktır. Zamanla web sitenizi geliştirebilirsiniz.

4. Değer yaratmanın yollarını bulun.

Markanızla bağlantılı içerikler yaratarak takipçilerinizin memnuniyetini kazanmalı ve onlara değer katmalısınız.

5. Paylaşımlarınız belli amaçlar doğrultusunda olsun.

Tüm attığınız twitler, paylaştığınız resimler ve paylaşımlarınız kişisel markanızı güçlendirecek şekilde olmalı. İnsanların ürününüzle ilgili ne düşünmesi gerektiğini öğrendiğinizde bu paylaşımlarda daha stratejik olabilirsiniz.

6. Diğer güçlü markalarla ilişki kurmalısınız.

Diğer markalarla kurulan ilişkiler kişisel markanızı ya güçlendirir ya da zayıflatır. Markanızın değerini yükseltecek güçlü firmalarla ilişki kurmalısınız. Şirket, üniversite ve tanıdıklarla başlayabilirsiniz. Okul veya şirketteki gizlenmiş fırsatları bulmak için iletişim kurmalısınız. Şirkette misafir bir hesapla blog yazısı yazabilir ya da kişisel markanızla bağlayabileceğiniz dijital varlıklara yönelebilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir