‘Tüketiciler markalarla ortak değerlerde buluşmak istiyor’

“`html

Uluslararası Ekonomi Zirvesi’nde Toplum 5.0 Üzerine Tartışmalar

ULUSLARARASI Ekonomi Zirvesi’nin ikinci gününde gerçekleştirilen ‘Toplum 5.0: Büyük Dönüşüm’ başlıklı panelde, BSH Türkiye CEO’su Alper Şengül önemli açıklamalarda bulundu. Şengül, “Sürdürülebilirlik, günümüzde tüketicilerin en fazla önem verdiği konuların başında yer alıyor. Artık tüketiciler, markalarla benzer değerlerde bir araya gelmeyi arzuluyor” ifadelerini kullandı.

UEZ 2025’in ikinci gününde düzenlenen bu panel, BSH sponsorluğunda hayata geçirildi.

Panelin moderatörlüğünü üstlenen İmran Gürakan, Ankara TEKMER CEO’su olarak zirvenin ana temasına ilişkin önemli vurgu yaptı. ‘Toplum 5.0’ kavramıyla ilk defa 2019 yılında tanıştığını belirten Gürakan, bu kavramın insan odaklı teknoloji kullanımını öne çıkardığını dile getirdi. Toplumların sanayi evresinden dijital çağa geçişini hızlandıracak olan Toplum 5.0’ın, yapay zeka, büyük veri, nesnelerin interneti ve robot teknolojisi gibi alanlarda yeni bir vizyon sunduğunu belirtti.

Tüketicilerin Talepleri Artıyor

Global ölçekte faaliyet gösteren BSH, Türkiye’nin en önemli pazarlarından biri olduğunu aktararak konuşmasını sürdüren Alper Şengül, “Şirketimizin esas hedefi, evlerde yaşam kalitesini yükseltmek. Ancak bu hedefe ulaşmak, beklenenden çok daha zor. Tüketicinin ihtiyaçlarına paralel şekilde hareket etmek, onlarla birlikte gelişmek bizim için son derece önemli” dedi.

Günümüzde teknolojiye erişimin artmasıyla birlikte dijitalleşmenin, sürdürülebilirliğin ve ürünlerin kişiselleştirilmesinin ön plana çıktığını kaydeden Şengül, “Türkiye’de 30 yıldan fazla bir süredir varlık sürdürüyoruz. Tüketicilerimizle birlikte büyüyerek, büyük bir deneyim kazandık. Özellikle son 10 yılda akıllı ev cihazları konusunda lider bir konumda yer alıyoruz. Başlangıçta bu ürünlere yönelik talep çoğunlukla büyük şehirlerdeki belirli gelir gruplarından geldi; artık ise her kesim en iyi hizmeti ve en kaliteli ürünü talep ediyor” dedi.

Sürdürülebilirlik, Tüketici Önceliği

Bir markadan beklenenlerin başında kaliteli ürün, güvenilir servis ağı ve akıllı teknolojilerin geldiğini ifade eden Şengül, “Tüketicilerin beklentilerini karşılamak için şirket içinde de bir kültürel dönüşüm gerçekleştirmemiz gerekiyor. Sürdürülebilirlik, artık sadece bir trend olmanın ötesinde, stratejik bir öncelik. Bu değerleri benimseyerek, tüketici ile aynı amaçları paylaşmak ve onları dinlemek zorundayız” dedi.

Veri Kullanımındaki Düzensizlikler

FutureBright Group Kurucu Ortağı Akan Abdula, ‘Toplum 5.0: Büyük Dönüşüm’ kavramını değerlendirirken, bunun henüz ulaşılabilir bir hedef olmaktan çok bir moda kavramı olduğunu vurguladı. Abdula, toplumun, veri ve bilgi bolluğuna rağmen bu bilgileri etkin bir biçimde değerlendiremediğine dikkat çekti.

Toplum 4.0 ve 5.0 arasındaki temel farklara da değinen Abdula, dördüncü aşamadaki ‘akla duyarlılık’ ile beşinci aşamadaki ‘insana duyarlılık’ anlayışının, uygulamaları bakımından farklılık gösterdiğini belirtti. Türkiye’de yerelleştirilmeden bu kavramların tartışılmasının eksik kalacağını belirtirken, teknolojik dönüşümün yerel ihtiyaçları göz önünde bulundurarak şekillendirilmesi gerektiğini ifade etti.

Geleceğin Kazananları Sürdürülebilir Olacak

Veri Enstitüsü Kurucu Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Ağırdır, iş dünyasında sürdürülebilirlik hedeflerinin önemine vurgu yaparak, şirketlerin sadece ürün satmanın ötesinde, bireylerin hayatını olumlu yönde etkileyen bir strateji benimsemeleri gerektiğini dile getirdi. “Şirketler, insanlara ne kadar sadık olduklarını düşünmelidir. Sadece daha fazla satış yapmak değil, aynı zamanda topluma değer katan bir marka olmak önemlidir” dedi.

Bahçeşehir Koleji Genel Müdürü Özlem Koç ise eğitim sisteminin bireyleri nasıl bir insan ve toplum şeklinde yetiştirmesi gerektiği üzerine düşüncelerini paylaştı. “Bakış açımızı değiştirerek, eğitimde bireysel ihtiyaçları zenginleştiren bir yaklaşımı benimsemeliyiz” dedi.

Hesap Aç, 1.000 TL Kazan!

BYBIT TR’ye Şimdi Üye Ol.

Reklamdır

Kaynak: Demirören Haber Ajansı / Ekonomi

“`

Related Posts

Instagram’dan yenilik: “Repost” özelliği test ediliyor

Instagram, kullanıcıların başkalarının gönderilerini kendi akışlarında yeniden paylaşmasına (repost) olanak tanıyan yeni bir özelliği test ettiğini doğruladı. Şirket, bu özelliği ilk kez 2022 yılında geliştirmeye başlamıştı. Şimdi ise bazı kullanıcılar, repost seçeneğini hesaplarında görmeye başladıklarını bildirdi. Yeni özellikle birlikte kullanıcılar yalnızca başkalarının gönderilerini değil, kendi eski paylaşımlarını da yeniden paylaşabilecek.

NASA paylaşmıştı… Yıllar önceki fotoğraftaki detay tartışmaları alevlendirdi

NASA’nın Mars’taki Curiosity keşif aracı tarafından 2013 yılında çekilen bir fotoğraf, yıllar sonra dikkat çekici bir tartışmayı yeniden gündeme taşıdı: Mars’ta yaşam olabilir mi? Fotoğrafta, yüzeyden yükselmiş ve mantarı andıran bir şekil görülüyor. Bu görüntü, bazı sosyla medya kullanıcıları tarafından “Yaşam bulundu!” şeklinde yorumlandı.

2025’in ilk yarısındaki en iyi oyunlar belli oldu

2025 yılı oyun severler için oldukça verimli geçti. Yılın ilk altı ayında piyasaya çıkan oyunlar hem nostaljiye selam çakıyor hem de yaratıcılık sınırlarını zorluyor. İşte son dönemin en dikkat çeken yapımları…

Tesla’nın insansı robot projesi Optimus’un başındaki isim şirketten ayrılıyor

Tesla’nın Optimus isimli insansı robot projesini firmanın geleceği için oldukça önemli. Şu sıralar Trump ile bir kriz içerisinde olan Elon Musk, her fırsatta bunu dile getiriyor. Nitekim projenin son aşamasına gelen insansı robotlarının yemek karıştırdığı, çöp topladığı ve yerleri süpürdüğü gibi detaylar ile karşılaşmıştık. Tüm bu süreç yolunda gidiyor gibi gözükse de Optimus projesinden çok önemli bir ayrılık geldi.

Elon Musk’ın siyasetle acı tanışması: Cumhuriyetçilerin Tesla’yı hedef alan yasasına öfke kustu

Musk, tasarıyı “iğrenç bir ucube” olarak nitelendirerek sert tepki gösterdi. Musk’ın Başkan Donald Trump’a yakınlaşma motivasyonları ve servetinin ana kaynağı olan Tesla’dan uzakta 130 gün boyunca özel bir hükümet çalışanı olarak zaman geçirmesinin …

Efsane Renault 4 elektrikli Crossover olarak geri döndü: İşte fiyatı ve donanım paketleri

tr.motor1.com’da Massimo Grassi tarafından kaleme alınan ve Eren Efe Kandemir tarafından uyarlanan habere göre, Fransa’da siparişe açılan modelin başlangıç fiyatı 29.990 € olarak belirlenirken, 120 bg ve 150 bg’lik iki farklı motor seçeneği ve zengin …