Otomobil üretiminin en pahalı ülkesi

Alman Otomobil Üretiminin İşçilik Maliyeti Yüksek

Almanya’da üretilen her bir otomobil için ortalama işçilik maliyeti 3.300 dolar. Bu miktar, ücretler, emeklilik katkıları ve diğer yan hakları kapsıyor. Karşılaştırma yapmak gerekirse, ABD’de aynı maliyetler yaklaşık 1.340 dolar iken, Fas’ta sadece 106 dolar ile en düşük seviyede.

ABD’ye ithal edilen yabancı otomobillere gümrük vergileri getirilmesiyle birlikte, üreticiler üretimlerinin bir kısmını ABD’ye taşımaya başladı. Audi’nin ABD’deki ilk fabrikası da bu doğrultuda hayata geçiyor. Ancak, Almanya dışında üretim yapmanın tek nedeni gümrük vergileri değil; artan yerel işçilik maliyetleri, Alman otomotiv endüstrisi için ciddi bir tehdit oluşturuyor.

Yapılan araştırmada, dünya genelindeki 250 otomobil fabrikasının incelenmesi sonucunda Almanya’nın en yüksek işçilik maliyetine sahip olduğu belirlendi. Üretimin ABD’ye taşınmasıyla maliyetlerde önemli ölçüde düşüş sağlanabilir. Ancak, hala araç başına işçilik maliyeti Çin’in 585 dolarlık maliyetinin üzerinde olacak. Bazı durumlarda Almanya’da bir otomobil üretmek, Çin’e göre 7.800 dolar daha pahalı olabiliyor.

Oliver Wyman’ın Almanya ofisinin başkanı Fabian Brandt, Handelsblatt’a yaptığı açıklamada, “Gelecekte Almanya’da araç üretimine nasıl devam edebiliriz?” sorusuna odaklanılması gerektiğini belirtti. Üretimdeki düşüş devam ederse, birçok tedarikçinin ülkeyi terk edebileceği veya iflas edebileceği uyarısında bulundu.

Gümrük vergilerinin azalmasıyla birlikte, otomotiv sektörünün en büyük sorunu olan işçilik maliyetinin devam edeceği düşünülüyor. Bununla birlikte, daha uygun seçenekler de bulunmakta. Örneğin, Meksika’da bir aracın işçilik maliyeti sadece 305 dolar iken, Romanya’da bu rakam 273 dolar seviyesinde.


Araştırmalar, otomobil üretiminin en ucuz olduğu ülkenin, araç başına 106 dolarlık işçilik maliyetiyle Fas olduğunu gösteriyor. Renault’un Fas’taki fabrikasında işçilik maliyetlerinin Almanya’nınkinin 30 katı kadar düşük olduğu ortaya çıktı.

Tüm bu veriler, üreticilerin üretimi Avrupa’dan daha uygun maliyetli lokasyonlara taşıma eğiliminde olduğunu gösteriyor.

Related Posts

Bakan Yumaklı AB’den coğrafi işaret tescili alan 33’üncü ürünümüzü açıkladı

Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, sosyal medya hesabından konuya ilişkin paylaşımda bulundu. Anadolu’nun eşsiz lezzetlerinin sınırları aşmaya devam ettiğini vurgulayan Yumaklı, “Doğal aroması ve yüksek kalitesiyle öne çıkan Aydın çam fıstığı, AB …

Alman ve ABD’li devlerin 11 milyar dolarlık anlaşması

Alman biyoteknoloji firması BioNTech ABD’li ilaç şirketi ile 11,1 milyar dolarlık anlaşma imzaladı.

Bayram ikramiyesi enflasyona yenildi: Emeklinin kaybı yıkıcı düzeyde!

Emekli bayram ikramiyesi, enflasyon ve asgari ücret artışının gerisinde kalarak değer kaybetti. Uzmanlar, ikramiyenin asgari ücretle uyumlu hale getirilmesini ve ödemelerin artırılmasını öneriyor.

Kriz tarım makineleri sektörünü de vurdu: Traktör üretimi yüzde 37, ihracat yüzde 22 düştü!

CHP Konya Milletvekili Barış Bektaş tarım makineleri makineleri sektörünün yaşanan ekonomik krizden etkinliğini dile getirdi. Bektaş, “Nisan ayında traktör üretimi yüzde 25,9, yılın ilk dört ayında ise yüzde 37 oranında azalmıştır. Tarım makinaları ihracatında yaşanan yüzde 22’lik düşüş ise, ülkemizin küresel rekabette hızla geriye düştüğünü ortaya koymaktadır” dedi.

Bakan Kurum: Terörsüz Türkiye’nin kapıları açılıyor

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum “Sayın Cumhurbaşkanımız liderliğinde, MHP Genel Başkanı Sayın Devlet Bahçeli’nin önderliğinde Güçlü Türkiye için yeni bir aşamaya geçiyoruz. Terör belasından kurtuluyoruz terörsüz Türkiye döneminin kapılarını inşallah açıyoruz.” dedi.

Sıcak paracılar faizi alıp Cuma’yı beklemeden gidiyor

Ünlü ekonomist Prof. Dr. Evren Bolgün Sözcü TV’de yatırımcıların Türkiye’ye geliş amacını açıkladı. Bolgün “Sıcak paracılar artık 2-3 günlüğüne geliyor. Hafta sonu riskini bile almayıp Cuma’dan çıkıyorlar. Hafta içi birkaç günlüğüne gelip, faizi alıp gidiyorlar.” ifadelerini kullandı.