Bolivya’da protesto ablukası dağıtıldı: OHAL sürecek

Yönetimsel başkent La Paz’da konuşan Paz, 20 Haziran’da ilan edilen olağanüstü halin (OHAL) ardından güvenlik güçlerinin ülkede kamu düzenini yeniden sağladığını belirtti. Yaklaşık 1,5 ay süren yol kapatma eylemlerinde kurulan barikatların tamamen kaldırıldığını ifade eden Paz, ülkenin bu tür krizleri geride bırakması gerektiğini vurgulayarak, tüm Bolivyalıların kalkınmadan pay aldığı bir ülke inşa etmeyi hedeflediklerini söyledi. OHAL’in bir süre daha devam edeceğini aktaran Paz, “Düzene sokulması gereken daha çok şey var. Bolivya düzene girmek zorunda, çünkü son 50 günde yaşananların bir daha tekrarlanması kabul edilemez. Bu olağanüstü hal, ülkeyi düzene sokmamızı sağlayan yasal araçtır” değerlendirmesinde bulundu. İspanyol haber ajansı EFE’ye konuşan…